Pagina's

vrijdag 20 april 2012

Ming kamertsie


Ik het gisteren m'n kamertsie opnieuw inericht maar eerst hek ut natuurlijk shoonemoakt.
Toen ales kloar was bin ik foto's goan moaken van al dee mooie kleertsies dee ik het.

Ik kreeg van m'n shoonfemielie een ouwe pop in Spakeburgersgoed dee al heel lang, misshien wel 40 joar te pronk estoan het en dee is natuurlijk helemoal versheuten en ok versleten.
Dus ik hettum moar uutekleeid en sommige dingen uutewassen en ik hang ze moar zo op m'n kamertsie dat stoat vast leuk

 Dit is een stukkie mouw van een zwart jak dee ze afetornd hen. Ik ving um doar wel mooi hangen.


 Een hele ouwe neimechine van de ootjie van ming man Theo (Wouterus) woar ik nog een klein
quiltsie openeid het.

 Hier hei je nong 2 ouwerwetse knikkerzakken van heel vroeger, ik het ze een keer ekregen van een affernicht van ming.


De rest loat ik een oare keer zien, ik het nog heel veul!

vrijdag 27 januari 2012

Spaokenburgse quilt

Ik wouw een quilt maoken met spaokenburgsgoed,
Maor gien traditionele, maor ok niet te modern.
Toen bin ik effen aon ut puzzelen eweest met lappies en kleedtjies en dit kwam deruut.
Weer us wat aorst wor?

Ongermus

Dit is nong zo,n typische Spaokenburgse ongermus.
De foto komt uut ut boek kuuven en kraplappen of dag oma kraplap.
Dat bin zokke mooie boeken, heel vershrikkeluk!

maandag 7 november 2011

Een mooi shoetjie

Da's ok weer zo'n aorigheidjie, een shoetjie maoken van Spaokeburgsgoed.
Je kun ut gebruuken as een speldekussinkie.
'T is nie makkelijk om te maoken, maar ut staot wel arg leuk te pronken.

woensdag 21 september 2011

Zelfde quilt maor dan bewarkt.

Met foto's ku je tegewoordig van aoles uuthaolen. Dee foto hek een beetjie bewarkt met computer, dat is nog us wat aorst dan gewoon.
Een mins wul ok wel es wat aorst wor?

Moeders ouwe lappies.

                                                                                            

Dee quilt hek emaokt van snippertsies dee overblevenbin van kraplappen.
En toen ik um klaor had vong m;n moeder em zo mooi dak em bie heur op der kaomer in et verzurgingshuus ehungen het.

En dan bekeek ze dee lappies en dan zei ze daor het Renkie een kraplap van of  Berendienhad daor een jak van en zelf had ze der veul kraplappen van natuurlijk.

Maor later toen ze zelf dee kleren nie meer aan kon kriegen toen mos ze in burger kleren en toen was dit et enige wat ze nog van spaokeburgersgoed had.
Ze vong et vershrikkelijk om in burgergoed te wezen.

Maor dee quilt had ze gelukkig wel!

Hoesje voor luierdoekjes

Dat is een mooi kraomkedootje, ving ie ok niet?
Ik het um e maokt vur men shoonzusje en dee wul et an der eerste kleinkingd van der oudste deren geven.
Ik moet zelf ok nog wat vur dur maoken, dat moek nog effen bedenken.
Maar ik het de tied nog effen.