Pagina's

dinsdag 3 mei 2011

Beugeltaasjie

Dit is een klein beugeltaasjie vur een pop in Spoakeburgersgoed.

Sjortsie

Dit bin van dee leuke sjortsies dee ze om de hals van een fles wing hangen om kedoo te geven.

Ming eerste warkie

Vroeger doch ik dat ik niet kon quilten,toen bin ik et maar goan plakken op een vergeet niks bord.
Dat stong ooit in de ariadne en doar was ik lid van.
Ik noar m'n moeder toe vroagen of ze nog ouwe lapies had veur ming, en toen bin ik zomoar begonnen te knippen en strieken en plakken en joa hoor et stong nog leuk ok.
Nong hangt et al joaren te pronken in m'n koamertie.

dinsdag 19 april 2011

De zeshoekies

Dee ouwerwesse  Engelse manier om zeshoekies met een kartonnetjie te moaken doet ut ok altied heel best.
Ik bin hier al hee lang elejen mee begonnen en ik het um nog niet aaf, maar zo over de kast hangt tie ok best.

Makkelijk te moaken quilt

Dee quilt is heel makkelijk te moaken, alleen aale lappies biemekoar zeuken en sniejen dat is wel een heel wark, moar aje dat edoan hen dan hoef ie um alleen moar in mekoar te zetten.

Dit bin aalemoal lappies van kraplappen.
  • 

maandag 18 april 2011

Herinneringsquilt

Dit is eigelijk gien quilt want hie bestoat niet uut dree laagen, hie is gewoon op shildersdoek eniet, moar dat het ok wel wat vin je niet?
Herinneringsquilt:
Dat deeretje in het midden dat bin ikzelf.
Ik het dee kleeren ok aan ehad tot m'n twaalfde jaar.
Toen was ik de enigste op de heele leggere shool.
.Posted by Picasa

vrijdag 8 april 2011

Resjiesquilt


Dit bin allemoal resjes van de kraplappen dee m'n moeder zelf emoakt het.
Ze bewoarde elk stukkie stof want dat kon ze misshien wel weer gebruuken.
Zo'n kraplap bestong soms ok uut kleine stukkies  ouwe stof want et was voak
hoe ouwer hoe mooier.
Een ouwerwesse kraplap was ut mooist!

En ok ik gooi niks weg, want ik gebruuk ok aales.