Pagina's

donderdag 24 mei 2012

Sjulk van Spaokenburgse pop

Dit is een sjulkie van een pop in dracht.
Je kun zien dat tie al heel oud is want hie is arg versheuten in de zon.
Hie hoort natuurlijk mooi zwart te wezen.


Nog wat plaotjies van dee mooie kast




Wat hangt er nog meer in ming kaomertsie


Dit is een ouwerwesse spiegelkast dee het ik van ming shoonmoeder gearfd.
Daar leggen al m'n lappies te wachten op een nieuw warkstuk.



Dee kast het ik ongerlest helemaol leegehad en weer  netjies emaokt.
Ak nong de deur van ming kaomertsie op doet dan denk ik, ja zo hoort et en nie aorst!

Dat is dus weer veurmekaor!




vrijdag 20 april 2012

Ming kamertsie


Ik het gisteren m'n kamertsie opnieuw inericht maar eerst hek ut natuurlijk shoonemoakt.
Toen ales kloar was bin ik foto's goan moaken van al dee mooie kleertsies dee ik het.

Ik kreeg van m'n shoonfemielie een ouwe pop in Spakeburgersgoed dee al heel lang, misshien wel 40 joar te pronk estoan het en dee is natuurlijk helemoal versheuten en ok versleten.
Dus ik hettum moar uutekleeid en sommige dingen uutewassen en ik hang ze moar zo op m'n kamertsie dat stoat vast leuk

 Dit is een stukkie mouw van een zwart jak dee ze afetornd hen. Ik ving um doar wel mooi hangen.


 Een hele ouwe neimechine van de ootjie van ming man Theo (Wouterus) woar ik nog een klein
quiltsie openeid het.

 Hier hei je nong 2 ouwerwetse knikkerzakken van heel vroeger, ik het ze een keer ekregen van een affernicht van ming.


De rest loat ik een oare keer zien, ik het nog heel veul!

vrijdag 27 januari 2012

Spaokenburgse quilt

Ik wouw een quilt maoken met spaokenburgsgoed,
Maor gien traditionele, maor ok niet te modern.
Toen bin ik effen aon ut puzzelen eweest met lappies en kleedtjies en dit kwam deruut.
Weer us wat aorst wor?

Ongermus

Dit is nong zo,n typische Spaokenburgse ongermus.
De foto komt uut ut boek kuuven en kraplappen of dag oma kraplap.
Dat bin zokke mooie boeken, heel vershrikkeluk!

maandag 7 november 2011

Een mooi shoetjie

Da's ok weer zo'n aorigheidjie, een shoetjie maoken van Spaokeburgsgoed.
Je kun ut gebruuken as een speldekussinkie.
'T is nie makkelijk om te maoken, maar ut staot wel arg leuk te pronken.